09 Απριλίου 2013

Όχι στην καρατόμηση των σχολείων



Το Υπουργείο Παιδείας, με το έγγραφο (44506 /Δ4/02-04-2013) που απέστειλε στους Περιφερειακούς Διευθυντές Π.Ε. & Δ.Ε. Εκπαίδευσης, προετοιμάζεται να υποβαθμίσει την πλειοψηφία των σχολικών μονάδων και να καταργήσει χιλιάδες οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, το έγγραφο αυτό αναφέρει ότι :«… μεγάλος αριθμός σχολικών μονάδων διατηρεί αυξημένη οργανικότητα , η οποία είναι δυσανάλογη με το μαθητικό δυναμικό…». Με βάση αυτό το σκεπτικό, το υπουργείο έστειλε στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης πίνακες με την νέα οργανικότητα των σχολείων, ζητώντας συγκεκριμένες προτάσεις. 
 
Για όποιον/α διατηρεί ακόμα αμφιβολίες, το έγγραφο καθορίζει εξαρχής και τις ακόλουθες ενέργειες του Υπουργείου με τη φράση : «ενόψει της έκδοσης Υπουργικών Αποφάσεων σχολικών μεταβολών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης», προδιαγράφοντας, με αυτό τον τρόπο, το πολιτικό πλαίσιο των προτάσεων των Περιφερειακών Διευθύνσεων, στην κατεύθυνση των περικοπών και της καρατόμησης σχολείων.
Το Υπουργείο ορίζει την οργανικότητα με βάση τους 25 μαθητές ανά εκπαιδευτικό και μέσα από στατιστικές  αλχημείες επιχειρεί να διαλύσει το δημόσιο σχολείο και να καταργήσει κάθε εργασιακό δικαίωμα των εκπαιδευτικών.  Δημιουργεί αφενός ολιγοθέσιες σχολικές μονάδες και αφετέρου προχωρά στη σύμπτυξη τμημάτων στα μεγαλύτερα σχολεία. 
Αναφέρουμε ενδεικτικά τρία παραδείγματα για να καταδείξουμε το μέγεθος της κυβερνητικής επίθεσης στο δημόσιο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς. 
Παράδειγμα 1ο
Σημερινό 6θέσιο
σχολείο
Α τάξη
Β τάξη



Γ τάξη
Δ τάξη
Ε τάξη
Στ τάξη
Σύνολο μαθητών
Νέα ορ
Νέα
Οργανι-
κότητα

14
19
17
16
16
14
96
4θέσιο


Στο πρώτο παράδειγμα το σχολείο θα έπρεπε να συνενώσει συνολικά 4 τάξεις:  την πρώτη με την τετάρτη, δημιουργώντας ένα τμήμα με 30 παιδιά και την πέμπτη με την έκτη σε ένα αντίστοιχο τμήμα.


Παράδειγμα 2ο

Σημερινό
6θέσιο σχολείο
Α τάξη
Β τάξη



Γ τάξη
Δ τάξη
Ε τάξη
Στ τάξη
Σύνολο μαθητών
Νέα ορ
Νέα
Οργανι-
κότητα

18
23
20
20
21
18
120
5θέσιο


Εδώ, η μόνη λύση θα ήταν η δημιουργία κοινού τμήματος πρώτης και έκτης με 36 παιδιά.


Παράδειγμα 3ο

Σημερινό 12θέσιο σχολείο
Α τάξη

Α1 -Α2
Β τάξη

Β1-Β2

Γ τάξη

Γ1-Γ2
Δ τάξη

Δ1-Δ2
Ε τάξη

Ε1-Ε2
Στ τάξη

ΣΤ1-ΣΤ2
Σύνολο μαθητών
Νέα ορ
Νέα
Οργανι-
κότητα

16-15
17-16
15-15
16-15
19-18
18-18
198
8Θέσιο

Στο τελευταίο παράδειγμα με την απώλεια 4 οργανικών θέσεων θα πρέπει να συμπτυχθούν 4 διαφορετικά διπλά τμήματα, δημιουργώντας ενιαία τμήματα από 30 και πάνω παιδιά. Π.χ 31 στην πρώτη, 33 στη δευτέρα , 30 στην τρίτη, 31 στην τετάρτη.  Και στις τρεις περιπτώσεις καταργείται ο ίδιος ο νόμος του Υπουργείου που απαιτεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα να μην υπερβαίνει τους 25 μαθητές.


Είναι, πλέον, ξεκάθαρο και από τα παραπάνω παραδείγματα, ότι, με την τυχόν εφαρμογή της πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας, οι επιπτώσεις στο, ήδη μισοδιαλυμένο από τις πολιτικές των μνημονίων, δημόσιο σχολείο θα είναι τραγικές:

α. Υπονομεύεται το δικαίωμα στη μόρφωση για τα παιδιά των λαϊκών και εργατικών στρωμάτων, με άμεση συνέπεια την όξυνση των μορφωτικών ανισοτήτων. Ιδιαίτερα για τις Κυκλάδες, η πλειοψηφία των παιδιών θα εγγράφεται σε ολιγοθέσιες μονάδες και θα συνεκπαιδεύεται σε τάξεις των 30 παιδιών.

β. Μεγάλος αριθμός σχολείων, προοπτικά, θα εγκαταλειφθεί και θα κλείσει και τα παιδιά θα συγκεντρωθούν σε ένα μικρό αριθμό σχολείων, όπου κάθε τμήμα θα υπερβαίνει τα 25 παιδιά.

γ. Θα αυξηθεί ο βαθμός της σχολικής διαρροής και θα μειωθεί το ποσοστό των παιδιών που ολοκληρώνει την 9χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση.

δ. Πάνω από 7.000 θέσεις εργασίας θα χαθούν για τους εκπαιδευτικούς, πολλοί θα αναγκαστούν να μετακινηθούν σε άλλες περιοχές και το σύνολο των συναδέλφων μας αναπληρωτών θα απολυθεί. Οι απόφοιτοι των ΑΕΙ θα παραμείνουν για πάντα στην ανεργία, αυξάνοντας το ποσοστό των νέων ανέργων. Ο εκπαιδευτικός μετατρέπεται σε πρότυπο ελαστικού εργαζόμενου που θα αναγκάζεται κάθε χρόνο να μετακινείται σε διαφορετική περιοχή.


Η πολιτική αυτή του Υπουργείου Παιδείας έρχεται να υλοποιήσει τους ψηφισμένους στόχους του μνημονίου: Το «κούρεμα» της οργανικότητας, οι συμπτύξεις/συγχωνεύσεις, η αύξηση του ωραρίου, η κατάργηση του αμετάθετου και οι υποχρεωτικές μετακινήσεις σε επίπεδο επικράτειας είναι εργαλεία εφαρμογής της δημοσιονομικής προσαρμογής και της διάλυσης του κοινωνικού κράτους, ειδικότερα στο χώρο της Παιδείας.
 Γι’ αυτό και ο αγώνας για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου είναι κομβικό επεισόδιο του συνολικού αγώνα όλων των εργαζομένων για την ανατροπή των μνημονίων και συνολικά της πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ. Η κυβέρνηση φαίνεται ότι “διαπραγματεύεται” με την τρόικα θυσιάζοντας το δημόσιο σχολείο, τους εκπαιδευτικούς του και τα παιδιά, που είναι το μέλλον του ελληνικού λαού.
Δεν μπορούν να υπάρχουν αυταπάτες: Το σχολείο της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ είναι το φτηνό σχολείο της αγοράς, το σχολείο του μορφωτικού αποκλεισμού και της καρατόμησης όλων των σχολικών μονάδων.
Το εκπαιδευτικό και λαϊκό κίνημα θα πρέπει να υπερασπιστούν το δημόσιο σχολείο και τα μορφωτικά δικαιώματα της νέας γενιάς . Σε αυτή την κατεύθυνση καλούμε :
α. Σε κοινή εκδήλωση για το δημόσιο σχολείο την Ένωση Γονέων Σύρου, όλους τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων της Σύρου, όλα τα σωματεία εργαζομένων, κάθε γονέα και εργαζόμενο και όλους τους συναδέλφους την Δευτέρα 15  Απρίλη στο 4ο Δημοτικό Σχολείο, στις 18:30, για να συντονίσουμε τη δράση μας. 
β. Θεωρούμε αυτονόητο ότι η τοπική αυτοδιοίκηση και στα τρία νησιά ευθύνης μας ( Τήνο , Μύκονο, Σύρο) θα πάρει άμεσες αποφάσεις στήριξης του δημόσιου σχολείου. 
γ. Σε παράσταση διαμαρτυρίας την Τετάρτη 17 Απρίλη στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης στις 13:15.
Αγωνιζόμαστε για :
·       Μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά . Καμιά κατάργηση οργανικής θέσης – καμιά αύξηση ωραρίου – καμιά υποχρεωτική μετακίνηση
·       Μόνιμους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών σε όλες τις θέσεις (δάσκαλοι, νηπιαγωγοί, εκπ/κοί ειδικοτήτων, γυμναστές, ειδικής αγωγής, αντισταθμιστικής εκπαίδευσης  κλπ) και βοηθητικού προσωπικού ώστε να καλυφθούν ΤΩΡΑ οι πραγματικές ανάγκες.
·       Καθιέρωση 20 μαθητών ανώτερο αριθμό ανά τμήμα για τις τάξεις Γ’, Δ’, Ε’, Στ’ και 15 για Α’, Β’ δημοτικού και νηπιαγωγείο
·       Ενίσχυση των δημόσιων δομών της ειδικής αγωγής.
·       Ενιαίο 12χρονο σχολείο με δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή

Όλοι /ες την Δευτέρα 15 Απρίλη, στις 18:30,
στο 4ο Δημοτικό Σχολείο