14 Ιανουαρίου 2014

Απόφαση του Δ.Σ. για την αυτοαξιολόγηση

Το Δ.Σ του Συλλόγου μας  στη συνεδρίαση της 13 Γενάρη  καθόρισε και εξειδίκευσε τα μέτρα και τη δράση ενάντια στην αξιολόγηση, που θα αναπτύξουμε όλο το επόμενο διάστημα υλοποιώντας τις αποφάσεις του συλλόγου, των  Γ. Σ. του και της ΔΟΕ :
  • Καλούμε σε γύρο έκτακτων γενικών συνελεύσεων για να καθορίσουμε συνολικά τη στάση μας ως σύλλογος την Παρασκευή 17/1 στη Σύρο, Τετάρτη 22/1 στη Μύκονο και Πέμπτη 23/1 στην Τήνο.
  • Ενημερώνουμε τους συλλόγους διδασκόντων των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων του συλλόγου μας για την αξιολόγηση και τις θέσεις του συλλόγου και του εκπαιδευτικού κινήματος
  • Υλοποιούμε την απόφαση για συλλογή υπογραφών από κάθε σχολείο κάτω από την απόφαση του Δ.Σ της ΔΟΕ που θα αποσταλεί σε κάθε σχολική μονάδα με χρονικό ορίζοντα στη συλλογή των υπογραφών την 23η Ιανουαρίου 2014
  • Ενημερώνουμε τους συλλόγους και την Ένωση Γονέων για τα αντιλαϊκά σχέδια της συγκυβέρνησης στο χώρο του σχολείου τόσο σε σχέση με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων όσο και σε σχέση με το νέο σχέδιο συγχωνεύσεων καταργήσεων σχολικών μονάδων
  • Καταθέτουμε πρακτικό στους συλλόγους διδασκόντων για την απόρριψη του προγράμματος της “αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων”.


Συναδέλφισσες / οι 
 Παρά την κατηγορηματική άρνηση των εκπαιδευτικών να εμπλακούν στις διαδικασίες αυτοαξιολόγησης –αξιολόγησης το Υπουργείο Παιδείας  επιμένει και προωθεί με νέα εγκύκλιο τις «Διαδικασίες εφαρμογής του θεσμού της Αξιολόγησης του εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας κατά το έτος 2013-2014».
Εμείς οι εκπαιδευτικοί που εδώ και τριάντα χρόνια υπερασπιζόμαστε ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο ουσιαστικής παιδείας για όλους, δηλώνουμε ότι συλλογικά αρνούμαστε  και δε συναινούμε στην εφαρμογή ενός συστήματος που αποσκοπεί:
·         Στην μισθολογική και βαθμολογική μας καθήλωση.
·         Στην διαμόρφωση των δεξαμενών διαθεσιμότητας και στην απόλυση μας τελικά.
·    Στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, τη μορφωτική υποβάθμιση, τη συνεχή αύξηση της μαθητικής διαρροής  και την ιδεολογική-εκπαιδευτική χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.
Για όλους αυτούς τους λόγους  θεωρούμε επιτακτική ανάγκη μέσα από συλλογικές διαδικασίες να αποτρέψουμε αυτή την περίοδο την επιβολή της αυτοαξιολόγησης και τη συγκρότηση των «ομάδων εργασίας» που προβλέπει η σχετική εγκύκλιος(1900089/Γ1/10/13).
Καλούμε  τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς να μην εκδηλώσουν ενδιαφέρον για συμμετοχή στις σχετικές «ομάδες εργασίας».
Οι  σύλλογοι διδασκόντων  να μη συμμετέχουν σ’ αυτή τη διαδικασία. Ν’ αρνηθούν μαζικά, όπως έγινε την περίοδο της πιλοτικής εφαρμογής της  το 2010, με αντίστοιχους τρόπους  την υλοποίησή της.
 Να μη συγκροτήσουν  οι σύλλογοι διδασκόντων καμία «ομάδα εργασίας». Επισημαίνουμε ότι κανένας εκπαιδευτικός δεν είναι υποχρεωμένος να θέσει υποψηφιότητα στο σύλλογο διδασκόντων του σχολείου ή του Νηπιαγωγείου για συμμετοχή στις «ομάδες εργασίας».
Δηλώνουμε πως με όρους κινήματος  και συλλογικών αποφάσεων θα μπλοκάρουμε, όπως έγινε την προηγούμενη περίοδο, την οποιαδήποτε απόπειρα εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης-αξιολόγησης και με κάθε πρόσφορο συνδικαλιστικό τρόπο θα την ακυρώνουμε στην πράξη με αποφάσεις των Γενικών Συνελεύσεων, των Διοικητικών Συμβουλίων και των συλλόγων διδασκόντων σε κάθε σχολείο.
 Συναδέλφισσες / οι

Παρά τη δημοκρατική ρητορική της συμμετοχής και της συλλογικότητας που προωθεί το πρόγραμμα της αυτοαξιολόγησης, η επιβολή της βασίζεται, σε τελική ανάλυση, στο φόβο και στον αυταρχισμό. Από αυτή την άποψη, η ενότητά και η αγωνιστική συσπείρωσή μας είναι η καλύτερη απάντηση στα σχέδια της συγκυβέρνησης για την υποταγή του εκπαιδευτικού και τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης. 



ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ


Ο Σύλλογος Διδασκόντων του .............................................................  δηλώνει

ότι είναι αντίθετος με τη λεγόμενη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών

Μονάδων.

Η αξιολόγηση δεν έχει στόχο να γίνει ο εκπαιδευτικός και το δημόσιο σχολείο καλύτερο

για να υπηρετήσει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών. Το σχολείο που

διαμορφώνεται, μέσω και της αξιολόγησης, θα υποβαθμίσει παραπέρα τη μόρφωση

που λαμβάνουν τα παιδιά, θα έχει σαν αποτέλεσμα το παραπέρα χτύπημα των

εργασιακών-μισθολογικών δικαιωμάτων αλλά και την απόλυση χιλιάδων

εκπαιδευτικών. Δεν θέλουμε σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων, το δικαίωμα στη

μόρφωση πρέπει να είναι ενιαίο για όλα τα παιδιά.


Στην κατεύθυνση αυτή, με βάση την απόφαση του συλλόγου μας και του κλάδου μας,

δηλώνουμε την πλήρη αντίθεσή μας στην «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας και

δε συγκροτούμε τις ομάδες εργασίας.