11 Ιανουαρίου 2016

Αιρετοί και επιλογή ΔΠΕ


Τις επόμενες ημέρες ολοκληρώνεται η διαδικασία τοποθέτησης νέων Διευθυντών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης με τη συνέντευξη των υποψηφίων στελεχών. 
 
Την ίδια στιγμή εφαρμόζεται το τρίτο μνημόνιο που συνεχίζει να περικόπτει μισθούς και συντάξεις, να καταργεί κοινωνικά και εργασιακά δικαιώματα, να ξεπουλά τη δημόσια περιουσία. Στην εκπαίδευση η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ συνεχίζει την υλοποίηση του αντιδραστικού νομοθετικού πλαισίου, ικανοποιώντας τις απαιτήσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ (νέο σχολείο, "βέλτιστες πρακτικές", "αξιολόγηση", δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας κ.λπ.).
 
Ταυτόχρονα έως την 31n Δεκεμβρίου 2016 παρατείνεται η ισχύς της 33/2006 Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου για την αναστολή διορισμών και προσλήψεων στο Δημόσιο, περιγελώντας τις διακηρύξεις του Φίλη στο νέο κακόφημο «διάλογο για την παιδεία» για 10.000 διορισμούς. Όπως γίνεται κατανοητό, και σε αυτόν το λεγόμενο εθνικό διάλογο, η συζήτηση οργανώνεται από τις κυρίαρχες δυνάμεις οι οποίες, γνωρίζοντας καλά τα οχυρά των νοημάτων, πασχίζουν να ξαναμοιράσουν την τράπουλα

Η θέση των διευθυντών εκπαίδευσης είναι θέση πολιτική, άσχετα από τον αν η κατάληψή της γίνεται με διορισμό, με «εκλογές», με ΑΣΕΠ, με προσόντα κλπ. Διαχρονικά οι διευθυντές εκπαίδευσης παίζουν καθοριστικό ρόλο στην προώθηση και εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής. Τα στελέχη στην εκπαίδευση, όπως και σε όλο το Δημόσιο, δεν επιλέγονται για να εφαρμόσουν φιλεκπαιδευτικές πολιτικές, αλλά πολιτικές που βρίσκονται ενάντια στα συμφέροντα του δημόσιου σχολείου, των μαθητών και των εκπαιδευτικών, αλλά για να εφαρμόσουν την άμεση και βαθύτερη προώθηση του σχολείου της αγοράς, τους μηδενικούς διορισμούς, την υποχρηματοδότηση, την αξιολόγηση και την εφαρμογή της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ.

Σε αυτό το πλαίσιο οι αιρετοί εκπρόσωποι του κλάδου στα υπηρεσιακά συμβούλια οφείλουν να είναι το αυτί και το μάτι των εκπαιδευτικών, εκφραστές του εκπαιδευτικού κινήματος και των διεκδικήσεών του.
Καλούμε τους αιρετούς που συμμετέχουν στη διαδικασία της συνέντευξης να μη συμμετέχουν στη διαδικασία αξιολόγησης και να μην βαθμολογήσουν.